Bintang Brighton dan Hove Albion, Yves Bissouma, percaya bahawa dirinya adalah pemain tengah terbaik Liga Perdana Inggeris (EPL) selepas mendedahkan telah dikaitkan dengan Manchester United, Liverpool dan Arsenal.

Bissouma telah berkembang maju di England sejak bergabung dengan Brighton dari kelab Ligue 1, Lille pada tahun 2018, menarik minat daripada sejumlah pasukan Liga Perdana Inggeris (EPL).

Ketika masa depannya terus menjadi tajuk utama, pemain antarabangsa Mali berusia 25 tahun itu menonjolkan kemampuannya.

"Saya tidak mahu sombong, tetapi saya kerana di kepala saya berusaha untuk menjadi yang terbaik," kata Bissouma kepada BBC Sport.

"Oleh itu, saya tidak dapat mengatakan nama lain, saya tahu dalam EPL ada banyak pemain tengah yang bagus, tetapi bagi saya, saya yang terbaik kerana itu memberikan saya keyakinan dan tenaga untuk bekerja keras untuk menunjukkan kepada semua bahawa saya ada di sini untuk terus cemerlang.

"Saya hanya mahu fokus pada bola sepak, bermain dalam setiap perlawanan, setiap minggu menjadi bagus, untuk membantu pasukan saya menang dan selebihnya kita akan lihat."


Musim lalu, Brighton Bissouma mendahului senarai Liga Perdana Inggeris untuk melakukan terjahan dalam kalangan pemain tengah dengan 68 kali dalam 36 penampilan.