Astro memperoleh hak siaran eksklusif Liga Perdana Inggeris (EPL) di Malaysia dari 2022/23 hingga 2024/25.

Perjanjian baharu itu akan menyaksikan Astro, yang telah menyiarkan perlawanan utama Inggeris sejak 1997, terus memberikan pengalaman tontonan paling premium secara eksklusif untuk semua 380 perlawanan dalam bentuk HD selain perlawanan terpilih dalam 4K UHD.

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Astro dan Ketua Pegawai Eksekutif TV, Euan Smith, berkata: "2021 merupakan tahun sukan yang besar tetapi 2022 menjanjikan lebih menarik buat peminat sukan di Malaysia. Kami berbesar hati untuk mengumumkan bahawa Astro telah berjaya memperbaharui hak siaran eksklusif EPL di Malaysia untuk tiga musim akan datang dari 2022/23 hingga 2024/25.

"Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada pasukan EPL kerana sekali lagi meletakkan kepercayaan mereka kepada Astro bagi meneruskan kejayaan ini, sebuah kerjasama yang sudah terjalian sekian lama di antara kami dan EPL."

Ketua Pegawai Media Liga Perdana, Paul Molnar, menambah: "EPL berbesar hati untuk meneruskan perkongsian hebat kami bersama Astro dan kami sangat gembira kerana Astro melihat saingan kami sebagai bahagian penting dalam tawaran sukan secara siaran langsung.

"Mereka sekali lagi akan bertindak cemerlang buat EPL dalam tempoh tiga musim akan datang dan kami berharap dapat bekerjasama untuk menyajikan EPL kepada peminat baharu dan sedia ada di seluruh Malaysia."




Pengumuman pembaharuan itu dibuat bersempena kempen Astro 'Lebih Banyak Sukan, Lebih Banyak Drama, Lebih Debaran' yang menawarkan kepada pelanggan Pek Sukan untuk liputan penuh beberapa acara sukan terbesar sepanjang 2022 termasuk Sukan SEA, Sukan Asia dan yang paling menarik antara semuanya, Piala Dunia FIFA Qatar 2022.

Bagi memastikan peminat sukan tidak terlepas aksi sukan secara langsung yang dinanti-nantikan tahun ini, Astro menawarkan promosi Pek Sukan terhad pada harga RM89.99 sebulan yang merangkumi lebih 80 saluran hiburan dan gaya hidup.

Pelanggan baharu yang mendaftar untuk Pek Sukan Astro selewat-lewatnya pada 31 Mei 2022 boleh menikmati promosi masa terhad iaitu langganan percuma selama 60 hari dan berpeluang memenangi basikal Yamaha YZF-R25 Sports.

Pelanggan Sports Pack juga berpeluang memenangi jersi bertandatangan eksklusif dan hadiah lain dengan Astro Rewards termasuk penginapan golf, tiket sukan eksklusif ke acara di Malaysia dan rantau ini termasuk jemputan eksklusif untuk sesi bertemu atlet dan beramah mesra.

Untuk maklumat lanjut, layari laman sesawang rasmi Astro atau WhatsApp Astro di +603-9543-3838.