Mikel Arteta mahu mengekalkan momentum Arsenal menjelang rehat untuk Piala Dunia selepas melihat pasukannya mendahului lima mata di puncak Liga Perdana Inggeris.

Kapten pasukan, Martin Odegaard, menjaringkan dua gol ketika The Gunners memastikan kemenangan 2-0 menentang Wolves di Molineux dalam perlawanan terakhir mereka sebelum rehat pertengahan musim, bermakna mereka akan menduduki tempat teratas hingga bulan Disember buat kali pertama sejak musim 2007-08.



Dengan Manchester City telah tewas kepada Brentford, Arsenal kekal sebagai satu-satunya pasukan dalam EPL yang menjaringkan gol dalam setiap perlawanan musim ini.

Arteta berharap pasukannya dapat meneruskan perlawanan mereka selepas Piala Dunia, walaupun dia mengakui ia bukan situasi yang ideal untuk pasukannya.

"Seronok berada di tempat kami berada dan kami menikmati saat itu. Sekarang kami mempunyai rehat yang panjang dan kami perlu merenung apa yang kami lakukan dan bersedia untuk menghadapi Piala Dunia," katanya.

"Matlamat kami adalah untuk bermain lebih baik sebagai satu pasukan setiap hari, memiliki kualiti untuk bermain lebih baik untuk melakukan apa yang kami mahu lakukan. Saya boleh katakan ia adalah fenomena yang luar biasa untuk bekerja dengan pemain dan kakitangan ini.

"Bagi mereka yang tidak menyertai Piala Dunia, mereka akan mendapat sedikit masa rehat yang sepatutnya mereka perolehi sepenuhnya, dan selebihnya hanya boleh memenuhi impian bahawa setiap kanak-kanak perlu berpeluang mewakili pasukan mereka dalam saingan di peringkat tertinggi."