Marko Arnautovic mendakwa Manchester United melakukan beberapa percubaan untuk menandatanganinya pada jendela perpindahan musim panas, tetapi berkata dia memilih untuk kekal di Bologna walaupun keluarganya berhasrat untuk kembali ke England.

Bekas penyerang West Ham dan Stoke City, Arnautovic dikaitkan dengan perpindahan ke United sebagai sebahagian daripada usaha mendapatkan pemain baru untuk musim pertama Erik ten Hag bersama kelab itu.

The Red Devils dilaporkan mempertimbangkan perpindahan untuk Arnautovic selepas Cristiano Ronaldo menyatakan hasratnya untuk meninggalkan Old Trafford, tetapi pemain berusia 33 tahun itu menegaskan dia gembira dengan pilihannya untuk kekal di Itali.

“Manchester United cuba menandatangani saya beberapa kali dan ia adalah keputusan yang sukar untuk kekal di Itali, kerana keluarga saya mahu kembali ke England,” kata Arnautovic kepada Laola1.

“Bagi saya, jelas bahawa Red Devils kekal di puncak alam semesta dan Bologna, tidak.

"Tetapi tidak mengapa. Di sini semuanya tenang, anda mempunyai masa untuk diri sendiri dan tiada tekanan. Ini adalah yang terbaik untuk saya."

Arnautovic telah menjaringkan lapan gol dalam 13 penampilan Serie A musim ini, jumlah yang hanya diatasi oleh pemain Napoli, Victor Osimhen (sembilan).