Antonio Rudiger, memberikan pujian kepada pengendali Real Madrid, Carlo Ancelotti, serta mendedahkan teknika pengurusannya adalah antara yang terbaik pernah dialaminya.

Banyak yang telah diperkatakan dan ditulis tentang Carlo Ancelotti pada tahun lalu, apabila dia tiba di Real Madrid, ramai yang tidak pasti tentang keupayaannya untuk mengubah mereka kembali menjadi kelab yang paling digeruni.

Keraguan itu telah bertukar menjadi laporan terpancar tentang kemahiran pengurusannya yang luar biasa.

Pujian yang terbaru datang dari pemain terbaru Real Madrid, Antonio Rudiger -- pemain pertahanan Jerman itu tiba secara percuma dari Chelsea pada bulan Julai dan walaupun belum mendapat peranan permulaan, Rudiger tidak mempunyai apa-apa selain kata-kata yang baik untuk pengendalinya.

Dalam temu bual dengan saluran Jerman Sport1, diterjemahkan oleh Sport, Rudiger menjelaskan bagaimana dia ditawan oleh Ancelotti.

“Saya hampir tidak berada di rumah baharu selama beberapa jam bersama keluarga apabila loceng berbunyi. Saya membuka pintu dan ia adalah Carlo Ancelotti. Saat yang cukup memberi kesan.”

“Dia duduk di meja makan bersama kami dan mengenali keluarga saya. Dia berada di sana selama dua jam, kami bercakap tentang segala-galanya. Saya tidak pernah mengalami perkara seperti ini, tiada pengurus yang melakukan perkara seperti ini untuk saya.”

Rudiger kemudian menjelaskan bahawa dari segi pengurusan manusia, tidak ada yang lebih baik berbandingnya.

“Don Carlo, seorang legenda yang sudah pun mengumpul gelaran Liga Juara-Juara ketika saya masih kecil. Bekerja dengannya adalah kelab paling berjaya di dunia adalah sesuatu yang mengagumkan.”