Massimiliano Allegri berasa bertuah dapat bekerjasama dengan pemenang Piala Dunia Angel Di Maria selepas pemain sayap itu menjaringkan gol di Spezia, di mana pengendali kelahiran Itali itu berasakan Juventus bertuah untuk menang.

Di Maria hadir ke dalam perlawanan sebagai pemain simpanan dan menyumbat masuk gol ketika Juve menang 2-0 selepas gol pembukaan Moise Kean pada separuh masa pertama di Stadio Alberto Picco semalam.

Pemain skuad kebangsaan Argentina itu telah terlibat secara langsung dalam 10 gol (empat gol, enam bantuan) untuk Juve dalam semua pertandingan musim ini.

Itu adalah yang paling banyak pemain Bianconeri musim ini, menyumbang kepada gol setiap 97 minit secara purata, dan Allegri tetap bersyukur dapat bekerjasama dengan pemain berusia 35 tahun itu.

"Saya sentiasa bernasib baik kerana dalam pasukan yang saya latih, saya dipenuhi dengan juara. Di Maria adalah salah seorang daripada mereka," kata Allegri mengenai penyerang itu, yang menandatangani perjanjian setahun menjelang 2022-23 kempen.

"Malangnya ialah dia berusia 35 tahun, saya suka dia lebih muda supaya dia boleh bermain semua perlawanan. Dia datang dan melakukan perkara yang luar biasa."