Massimiliano Allegri berkata tidak ada gunanya memikirkan ketiadaan Paul Pogba selepas pemain tengah Juventus itu diketepikan daripada Piala Dunia.

Diumumkan semalam bahawa Pogba tidak akan memainkan peranan dalam usaha Perancis untuk mempertahankan gelaran mereka di Qatar kerana kecederaan lutut.

Pogba tidak bermain secara kompetitif untuk Juve sejak kembali ke kelab Serie A itu sebagai ejen bebas pada Julai selepas kontrak bersama Manchester United tamat.

Pemain berusia 29 tahun itu menjalani pembedahan bulan lalu dan walaupun dia baru kembali menjalani latihan, dia kini perlu menjalani pemulihan lanjut.

Ketua jurulatih Bianconeri Allegri berkata Pogba amat dirindui, tetapi berasakan ia kelihatan mustahil untuk bermain di Piala Dunia.

Dia berkata: "Sia-sia untuk mengulangi apa yang telah diperkatakan, sebaik sahaja keputusan dibuat untuk tidak menjalani pembedahan pada awal musim, normal untuk menghadirkan harapan dia boleh kembali bersama Juventus dan Perancis, namun harapan itu hanya gagal menjadi realiti.

"Dia kecewa kerana tidak dapat beraksi bersama Juventus dan di Piala Dunia, itu perkara biasa, kami telah dihukum kerana tidak dapat menurunkan Pogba."


Juve juga akan beraksi tanpa Weston McKennie dan Dusan Vlahovic apabila mereka menentang Paris Saint-Germain dalam Liga Juara-Juara esko kerana kecederaan.