Pemain sayap Napoli, Khvicha Kvaratskhelia, terlepas kunjungan pendahulu Serie A itu ke Atalanta hari ini kerana oran belakang yang menandakan berakhirnya minggu yang menyedihkan bagi pemain Georgia itu.

Pemain berusia 21 tahun itu telah memberi impak sejak menyertai Napoli dari Dinamo Batumi Julai lalu, memainkan peranan penting dalam pasukannya mendahului liga utama Itali dan mengungguli kumpulan Liga Juara-Juara mereka.

Dengan lapan gol dan lapan bantuan dalam 17 perlawanan di semua pertandingan, Kvaratskhelia kelihatan cukup sempurna untuk pasukan Luciano Spalletti.


Bagaimanapun, mereke melewati minggu yang sukar dengan kemenangan 13 perlawanan Napoli berakhir apabila mereka tewas 2-0 di Liverpool, The Reds memperoleh jaringan selepas Kvaratskhelia digantikan.

Dilaporkan oleh Gazzetta dello Sport bahawa Kvaratskhelia kemudiannya mengalami pecah masuk di rumahnya, dengan kereta Mini miliknya dicuri dan kemudiannya berjaya dijumpai oleh polis.

Kini pemain muda itu akan terlepas sekurang-kurangnya satu perlawanan, dengan Napoli menyatakan di laman web mereka: "Khvicha Kvaratskhelia diketepikan daripada perjalanan ke Bergamo selepas mengalami kecederaan pinggang."

Impak Kvaratskhelia di Napoli, dia telah dibandingkan dengan legenda kelab Maradona, yang mendapat jolokan 'Kvaradona'. Penyerang Argentina, Maradona menjadi penggerak Napoli apabila kelab Naples itu memenangi gelaran Serie A 1986-87 dan 1989-90, satu-satunya kejayaan Scudetto mereka setakat ini.