Nick Kyrgios telah meningkatkan kemungkinan dia akan bersara jika dia memenangi grand slam tahun depan, dengan mengatakan perjalanan intensif selama bertahun-tahun telah menyebabkan dia 'kepenatan'.

Kyrgios menikmati larian grand slam terbaik dalam kariernya apabila dia menamatkan saingan sebagai naib juara kepada Novak Djokovic di Wimbledon tahun ini, manakala dia juga mara ke peringkat suku akhir di Terbuka AS.

Bagaimanapun, pemain Australia itu mempersoalkan masa depannya dalam sukan itu awal minggu ini, memberitahu wartawan di Dubai, "Semoga saya boleh menang slam dan bersara."

Bercakap kepada Eurosport, pemain nombor 22 dunia itu menegaskan bahawa kenyataan itu adalah serius, mengatakan kehidupan peribadinya telah terjejas kerana masanya dihabiskan dalam perjalanan untuk mengambil bahagian dalam acara Jelajah ATP.

Ditanya sama ada dia benar-benar akan bersara daripada kerjayanya sekiranya memenangi gelaran perseorangan utama pertama, Kyrgios berkata, "Sejujurnya, saya mungkin akan melakukannya.

"Terutama dari Australia juga, perjalanan bagi setiap pertandingan agak panjang, begitu banyak masa berjauhan dengan keluarga, begitu banyak masa berjauhan dengan rakan-rakan.

"Anda hanya kehilangan peristiwa penting dalam keluarga, anda tidak mempunyai kehidupan yang normal. Tiada pemain tenis lain yang bukan dari Australia mendapatnya."